قرص جوشان مولتی ویتامین

Multi Vitamin
مکمل قرص جوشان مولتی ویتامین های هلث حاوی ویتامین های ضروری از جمله ویتامین A، گروه ویتامین های B، C، D  و E می باشد که در یک تیوب 20 عددی با طعم دلنشین پرتقال عرضه می گردد. در ادامه از مزایای مصرف این مولتی ویتامین خوشمزه با ما همراه باشید.

توضیحات

قرص جوشان مولتی ویتامین های هلث

مکمل قرص جوشان مولتی ویتامین های هلث حاوی ویتامین های ضروری از جمله ویتامین A، گروه ویتامین های B، C، D  و E می باشد که در یک تیوب 20 عددی با طعم دلنشین پرتقال عرضه می گردد. در ادامه از مزایای مصرف این مولتی ویتامین خوشمزه با ما همراه باشید.

مروری بر اهمیت ویتامین ها 

ویتامین ها از ضروری ترین ترکیبات مورد نیاز بدن هستند و محبوبیت آنها در دهه های گذشته بسیار افزایش یافته است . برخی از افراد معتقدند که مولتی ویتامین ها می توانند سلامتی بدن را تضمین کنند و کمبود مواد مغذی را جبران کنند.

طبق تحقیقات انجام شده حداقل 13 ویتامین و 16 ماده معدنی برای سلامتی بدن ضروری است که معمولا بسیاری از آنها از طریق تغذیه مناسب تامین میشود ، با این وجود گاهی اوقات به دلیل رژیم غذایی نامناسب، برخی بیماری ها و یا دوران بارداری ممکن است بدن ما با کمبود ویتامین ها روبرو شود.

چرا مولتی ویتامین ؟

از مولتی ویتامین‌ها معمولا برای تامین ویتامین‌هایی که از طریق رژیم غذایی در اثر تغذیه نامناسب دریافت نمی‌شوند و یا برای درمان کمبود ویتامین ناشی از انواع بیماری، بارداری و اختلالات گوارشی استفاده می‌شود. در مقابل، مصرف بیش از حد ویتامین‌های A ، D ، E یا K می‌تواند عوارض جانبی جدی یا تهدیدکننده ایجاد کنند. قبل از مصرف مولتی ویتامین‌ها، باید تمام شرایط پزشکی مانند آلرژی، بارداری یا شیردهی به پزشک یا داروساز اطلاع داده شود ، چراکه دوز مورد نیاز در شرایط مختلف ، متفاوت است ، خصوصا در دوران بارداری که ممکن است در صورت مصرف خودسرانه به جنین آسیب وارد شود. به طور کلی، توصیه های پزشکی این است که از مصرف مولتی ویتامین ها در دوران بارداری، به ویژه آنهایی که حاوی ویتامین A هستند، خودداری کنید، مگر اینکه توسط یک متخصص توصیه شود.

فرمول‌های قرص جوشان مولتی ویتامین

بسیاری از فرمول های مولتی ویتامین حاوی ویتامین C، B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9، B12، A، E، D2 (یا D3)، K، پتاسیم، ید، سلنیوم، بورات، روی، کلسیم، منیزیم، منگنز هستند. مولیبدن، بتاکاروتن و/یا آهن. مولتی ویتامین ها معمولاً در فرمول های مختلفی بر اساس سن و جنس یا (مانند ویتامین های دوران بارداری) بر اساس نیازهای تغذیه ای خاص تر موجود هستند. یک مولتی ویتامین برای مردان ممکن است حاوی آهن کمتر باشد، در حالی که یک مولتی ویتامین برای افراد مسن ممکن است حاوی ویتامین D اضافی باشد ، همچنین برخی فرمول ها حاوی آنتی اکسیدان های اضافی هستند.

برخی از مواد مغذی، مانند کلسیم و منیزیم، به ندرت در صد درصد مقدار توصیه شده گنجانده می شوند زیرا اندازه قرص بسیار بزرگ می شود. اکثر مولتی ویتامین ها به شکل کپسول هستند. قرص ها، پودرها، مایعات و فرمولاسیون های تزریقی نیز وجود دارد. در ایالات متحده، FDA هر محصولی را که به عنوان «مولتی ویتامین» به بازار عرضه می‌شود، ملزم می‌کند که حاوی حداقل سه ویتامین و مواد معدنی باشد. علاوه بر این، دوزها باید کمتر از حد بالایی قابل تحمل باشد و مولتی ویتامین ممکن است شامل گیاهان، هورمون‌ها یا داروها نباشد.

دلایل استفاده از قرص جوشان مولتی ویتامین ها 

  1. رژیم غذایی
  2. استفاده از رژیم غذایی محدود، به دلیل گذراندن عمل جراحی خاص یا رژیم غذایی خود خواسته به دلیل کاهش وزن
  3. کاهش توانایی جذب مواد مغذی بعلت بیماری هایی مثل سلیاک و یا جراحی هایی که در روند جذب مواد مغذی اختلال ایجاد میکند مانند جراحی بای پس معده
  4. نیاز بدن به مواد مغذی در دوره ای خاص مانند بارداری
  5. داشتن رژیم غذایی نا منظم و عدم تامین ویتامین های مورد نیاز بدن از راه تغذیه

لازم به ذکر است برای کسانی که رژیم غذایی سالمی دارند، مولتی ویتامین ممکن است فواید کمی داشته باشد یا هیچ فایده ای نداشته باشد. یک رژیم غذایی سالم شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، منابع پروتئینی خوب و چربی های سالم میباشد.

کمبود مولتی ویتامین در افراد خاص

گروه های خاصی که در معرض کمبود مواد مغذی هستند و مستعد دریافت مولتی ویتامین ها میباشند ، شامل :

  1. سالمندان : سالمندان به دلایل مختلف مانند مشکل در جویدن و بلع غذا، تجربه تغییرات طعم ناخوشایند ناشی از چندین دارو، یا گوشه گیری و تنهایی که می تواند منجر به کاهش اشتها شود ، در معرض خطر دریافت ناکافی غذا هستند .آنها همچنین در جذب ویتامین B12 از غذا مشکل دارند. آکادمی ملی پزشکی در واقع توصیه می کند که افراد بالای 50 سال از غذاهای غنی شده با ویتامین B12 استفاده کنند یا از قرص های ویتامین B12 استفاده کنند که بهتر از منابع غذایی جذب می شوند.
  2. خانم های باردار : دریافت مقدار کافی فولات، ویتامین B، به ویژه برای زنانی که ممکن است باردار شوند، مهم است، زیرا فولات کافی می تواند به کاهش خطر ابتلا به اسپینا بیفیدا یا آنسفالی کمک کند. برای اینکه فولات موثر باشد، باید در چند هفته اول بارداری مصرف شود. با این حال، در ایالات متحده، نیمی از تمام بارداری ها برنامه ریزی نشده است. به همین دلیل است که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها توصیه می کنند که همه زنان در سنین باروری (15 تا 45 سال) روزانه 600 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند. این مقدار و سایر مواد مغذی مهم برای بارداری  شامل آهن، کلسیم، ویتامین D و DHA در مولتی ویتامین های دوران بارداری موجود است.
بهترین مولتی ویتامین‌ها

در حال حاضر انواع مولتی ویتامین‌ها با برندهای مختلف در داروخانه ها موجود هستند ، قبل از خرید به ترکیبات موجود در هر مولتی ویتامین نیز دقت کنید.

به عنوان مثال، بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو باید حاوی ویتامین A، B کمپلکس، ویتامین C، ویتامین E و ماده معدنی روی یا زینک باشد.

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن باید حاوی ویتامین B کمپلکس، ویتامین E، امگا ۳ و مواد معدنی کلسیم و منیزیم باشد.

 مولتی پریناتال‌ها که برای زنان در دوران بارداری و شیردهی طراحی شده‌اند، معمولا حاوی فولیک اسید، ویتامین D3، ویتامین C، B کمپلکس، روی و آهن هستند و مولتی ویتامین‌های تراپوتیک فقط حاوی دو نوع ویتامین A و B کمپلکس برای افراد دچار سوءتغذیه هستند.

در کنار این مواردی که ذکر شده است میتوان به مکمل قرص جوشان مولتی ویتامین های هلث اشاره کرد که حاوی ویتامین های ضروری از جمله ویتامین A، گروه ویتامین های B، C، D  و E می باشد که در یک تیوب 20 عددی با طعم دلنشین پرتقال عرضه می گردد.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین 

یکی از پر تکرار ترین سوالات بهترین زمان مصرف ویتامین هاست. برای مصرف مولتی‌ ویتامین‌های مختلف، زمان‌های متفاوتی توصیه شده است. بهتر است برخی مولتی ویتامین‌ها به همراه غذا و برخی دیگر با فاصله از وعده‌های غذایی مصرف شوند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با مصرف مولتی ویتامین‌ها باید رعایت شود ، تداخل آن‌ها با یکدیگر است. بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین را از داروساز یا پزشک خود بپرسید. به طور مثال :

 بهترین زمان مصرف آهن، با معده‌ی خالی است و بهتر است این مکمل را با کلسیم و یا لبنیات مصرف نکنید.

 ویتامین‌های گروه ب بهتر است در صبح مصرف شوند. ویتامین ب ۱۲ را قبل از خواب و یا صبح هنگام بیداری مصرف کنید.

نکات قابل توجه

حتما پیش از مصرف مولتی ویتامین ها به این نکات توجه کنید که اگر مولتی ویتامین شما حاوی پتاسیم است، از مصرف زیاد نمک در رژیم غذایی خود پرهیز کنید و اگر رژیم غذایی کم نمک دارید، قبل از مصرف مکمل‌های مولتی ویتامین  با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. مولتی ویتامین‌ها را به همراه شیر ، سایر محصولات لبنی، مکمل‌های کلسیم یا آنتی اسیدهایی که حاوی کلسیم هستند مصرف نکنید زیرا کلسیم ممکن است جذب برخی از مواد مولتی ویتامین را به مشکل بیاندازد.

نکته پایانی 
  • توجه کنید که اگر مکمل‌ جداگانه‌ای مصرف می‌کنید که مقادیر زیادی ویتامین یا مواد معدنی دارند، توجه داشته باشید که این مکمل‌ها با مقدار کمتری در مولتی ویتامین شما موجود باشد .

      به طور مثال، اگر مکمل جداگانه‌ای با ویتامین D، A، E مصرف می‌کنید، آن را در زمان متفاوتی از روز نسبت به مولتی ویتامین خود مصرف  کنید زیرا ممکن است جذب سایر ویتامین های محلول در چربی در مولتی ویتامین شما را کاهش دهد.

مشخصات محصول

ترکیبات جوشان مولتی ویتامین
ویتامین A 6000IU
ویتامین D 1000IU
ویتامین E 15mg
ویتامین C 90mg
ویتامین B1 1.8mg
ویتامین B2 2.25mg
ویتامین B3 18mg
ویتامین B5 7.5mg
ویتامین B6 2.4mg
ویتامین B7 150mg
ویتامین B12 1.8mg
اسید فولیک 400mcg
مشخصات اختصاصی
نوع محفظه قوطی
تعداد در بسته 20
کد بهداشتی 15392006039118071418
جنسیت مصرف عمومی
گروه جوشان
شرکت سازنده دارو سلامت فارمد
کشور سازنده ایران

اطلاعات کاربردی

بروشور محصول

کامنت ها

1 دیدگاه برای قرص جوشان مولتی ویتامین

  1. مرتضی

    جای یک مولتی + مینرال در میان قرصهای جوشان خالیست
    فقط یک شرکت تولید میکنه که قیمتش بسیار گرانه….

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *