مزایا و معایب از بین بردن موهای زائد

مزایا و معایب از بین بردن موهای زائد

در این مقاله سعی بر این شده که هر آن‌چه در رابطه با مزایا و معایب از بین بردن موهای زائد میباشد را به صورت کامل در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

موهای زائد موجود در بدن اگرچه به عنوان بیماری خاصی محسوب نمی شود. اما وجود آنها به ویژه برای خانمها از لحاظ زیبایی ظاهری آزاردهنده است و تقریبا همه آنها در پی کاهش و یا از بین برن این موها هستند. به گزارش دارو سلامت فارمد، هر چند پرمویی و کم مویی بدن بیشتر جنبه ژنتیکی دارد اما عوامل متعددی در ایجاد و افزایش آن موثراست. از جمله عواملی که سبب رویش موهای زائد در بدن و حتی صورت خانمها می شوند، عبارتند از رسیدن به سن بلوغ، تغییرات هورمونی، کیستهای رحم و تخمدان و زایمان.

امروزه روش های بسیاری برای کاهش و یا از بین بردن موهای زائد وجود دارد. با توجه به اینکه خلاص شدن از شر این موها دغدغه اکثر زنان است، در این نوشتاربه بیان دو نمونه از متداول ترین راههای درمان موهای زائد یعنی لیزر و الکترولیز می پردازیم.

لیزر درمانی موهای زائد

در این روش تشعشعات ملایم و خفیف لیزربه پیازهای مو تابیده شده و با لیزر پیاز مو به طور کامل تخریب می شود و در نتیجه رشد مو کاهش می یابد. این روش رشد موهای زائد را به صورت دائمی کاهش خواهد داد. اما آنها را برای همیشه از بین نخواهد برد و موهای زائد پس از مدتی دوباره باز خواهند گشت.

مزایای لیزردرمانی

  • دقت: لیزر موهای زبر و تیره را به دقت و ظرافت نشانه گیری می کند.
  • سرعت: پالس ها و جهش های لیزر تنها در یک هزارم ثانیه می توانند چندین مو را بلافاصله از بین ببرند. این بدان معنی است که نواحی پوشیده از موهای زائد دربدن می توانند فقط در چند دقیقه درمان شوند.
  • کاهش رشد موهای زائد جدید و کم رنگ تر شدن آنها: استفاده از لیزر رشد موهای زائد را نسبت به قبل کمتر کرده و موهای زائدی هم که دوباره ایجاد می شوند، بسیار کم رنگ تر و نازک تر از موهای زائد اولیه خواهند بود.
  • ثمربخشی: تعداد بسیاری از افرادی که لیزر می کنند، اثرات طولانی مدت آن را پس از ۳ تا ۸ جلسه لیزر کردن، مشاهده خواهند کرد.

معایب لیزردرمانی برای از بین بردن موهای زائد

  1. استفاده از لیزر برای تمامی افراد با رنگ پوستهای مختلف مناسب نیست. همچنین روی افرادی که رنگ پوست روشن و موهای تیره دارند به بهترین نحو ممکن اثربخش است. زیرا لیزر رنگهای تیره را هدف قرار می دهد.
  2. استفاده از لیزر ممکن است در بدن واکنشهای مضر و نامساعدی را ایجاد کند. تعدادی از اثرات جانبی نامطلوب لیزر موهای زائد شامل تغییر رنگ پوست، تورم، قرمزی پوست، تاول و باقی ماندن جای زخم روی پوست است. که برخی از این عوارض با درمانهای دارویی معالجه خواهند شد.
  3. ایجاد حساسیت نسبت به نور از مضرات دیگر استفاده از لیزر است. لیزر می تواند حساسیت پوست را در برابر نور خورشید افزایش دهد. بنابراین بلافاصله پس از انجام عمل لیزر باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کرد. افرادی که مایلند از لیزر برای درمان موهای زائد بدن خود استفاده کنند، باید به مدت شش هفته قبل از شروع درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به منظور برنزه شدن اجتناب کنند.
  4. خطرات استفاده از محصولات بی حس کننده که در عمل لیزر بکار می روند. گزارشاتی از عوارض جانبی جدی و مرگبار این محصولات در دست است که پس از استفاده شخص روی قسمت وسیعی از پوست بدن ایجاد شده اند.
  5. برای پیشگیری از عوارض جانبی و اثربخش تر بودن این شیوه درمان، مشورت با یک پزشک مجرب و متخصص در این زمینه توصیه می شود.

الکترولیزر درمانی 

الکترولیزر عبارتست از عبور دادن یک جریان الکتریکی از میان پیاز مو که در نتیجه آن پیازهای مو تخریب شده و از بین می روند. همچنین از رشد موهای زائد جدید نیز جلوگیری می شود.

مزایای الکترولیزر درمانی

  • ماندگاری: با این روش موهای زائدی که یکبار از بین رفته اند هرگز دوباره رشد نخواهند کرد.
  • تطبیق پذیری با اکثر افراد: بنا بر آمار انجمن زیبایی امریکا، الکترولیز برای افراد با هر نوع پوست مناسب بوده و بکار می رود.
  • عدم نیاز به دوران نقاهت پس از عمل: افراد بلافاصله پس از انجام عمل الکترولیز می توانند به فعالیتهای روزانه خود بپردازند. همچنین لازم نیست که از نور خورشید و یا چیز دیگری اجتناب کنند.
  • عدم نیاز به ترمیم: بدین معنی که نیازی به انجام سالیانه یا ماهانه الکترولیز برای پایداری عدم رویش موی زائد نیست. و موها با انجام فقط یکبار عمل الکترولیز برای همیشه از بین رفته و نیاز به درمان مجدد نخواهد بود

معایب الکترو لیزر درمانی 

  • اگر نواحی بزرگتری از پوست مانند پاها یا ناحیه پشت کمر بخواهند تحت درمان با الکترولیز قرار گیرند، برای دستیابی به یک نتیجه ماندگار و دائمی، نیاز به چندین جلسه طولانی الکترولیز خواهد بود. همچنین برای از بین بردن موهای زبر و کلفت، به جلسات بیشتری الکترولیز نیاز است. برخی از افراد ممکن است برای رسیدن به نتیجه و درمان قطعی به بیشتر از ۳۰ جلسه الکترولیز نیاز داشته باشند.
  • از معایب دیگر آن، همراه بودن این عمل با درد و ناراحتی است. بنابراین مصرف مسکن قبل از عمل الکترولیز و استفاده از کیسه یخ در حین عمل و پس از آن کمک کننده خواهد بود.

برای انتخاب لیزر یا الکترولیز جهت درمان موهای زائد خود نیز باید با پزشک مشورت کنید. زیرا او با در نظر گرفتن نوع پوست شما و عوارض احتمالی وابسته به آن، روش مناسب را برای شما انتخاب خواهد کرد.              مزایا و معایب از بین بردن موهای زائد

برای شروع سلامتی 5 ستاره لازمه!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

در صورت تمایل می‌توانید مطلب بالا را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین مقالات