اهمیت ویتامین دی در کودکان

اهمیت ویتامین دی در کودکان - ویتامین D - جبران کمبود ویتامین دی

درباره اهمیت ویتامین دی در کودکان بیشتر بدانیم

ویتامین D برای استخوان های سالم و سیستم ایمنی قوی ضروری است، اما آیا کودک شما به اندازه کافی دریافت می کند؟ آیا در مورد اهمیت ویتامین دی و جبران کمبود ویتامین دی در کودکان اطلاع دارید؟

در این مقاله سعی بر این داریم تا راجع به اهمیت ویتامین دی در کودکان شما را بیشتر مطلع نماییم چرا که یکی از اصل‌های مهم در تغذیه کودک شما همین ویتامین دی میباشد.

جذب کافی ویتامین دی همیشه برای اکثر افرادی که محافظت از پوست را بر قرار گرفتن در معرض نور خورشید اولویت می دهند چالش برانگیز بوده است.

اما اکنون با دستورات ماندن در خانه، دریافت ویتامین D از خورشید بسیار چالش برانگیز است.


قطره ویتامین دی کودکان کامویت فورت های هلث (Hihealth) به درمان کمبود ویتامین دی در کودکان کمک میکند.

همچنین قطره ی کامویت فورت با دارا بودن 1000 واحد ویتامین دی و تامین ویتامین دی مورد نیاز روزانه به تقویت سیستم ایمنی کودک و رشد و شکل گیری و استحکام استخوان های کودکان کمک میکند.


استخوان‌های قوی‌تر

وقتی صحبت از سلامت استخوان‌های کودک به میان می‌آید، احتمالا به اهمیت کلسیم توجه می شود، اما نکته دیگری وجود دارد که باید به آن فکر کرد: ویتامین دی!

در واقع، بدن تنها زمانی می‌تواند مواد معدنی تقویت‌کننده استخوان را جذب کند که ویتامین دی موجود باشد.

بچه ها در طول دوران کودکی و نوجوانی خود استخوان می سازند، که برای رشد طبیعی قد بسیارمهم است. بنابراین دریافت مقدار کافی کلسیم و D در این دوران حیاتی است.

در موارد نادر، بچه‌ها می‌توانند آنقدر کمبود ویتامین D داشته باشند که وقتی استخوان‌ها ضعیف و نرم می‌شوند و پاهایشان خمیده به نظر می‌رسد، دچار بیماری به نام راشیتیسم می‌شوند.

تقویت سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی در کودکان بسیار مهم تر از بزرگسالان است چراکه در حال رشد هستند و نسبت به بیماری ها بسیار آسیب پذیر ترند. ویتامین دی از ویتامین های مهم در دوران کودکی است که نقش حیاتی در سیستم ایمنی دارد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که سطح سرمی مناسب از ویتامینD ، از عفونت تنفسی ویروسی محافظت می کند.

 

چه زمانی کودک من به ویتامین D نیاز دارد؟ و چقدر؟

  1. همه کودکان بلافاصله پس از تولد به ویتامین د نیاز دارند.
  2. کودکان زیر 12 ماه هر روز به 400 IU ویتامین D نیاز دارند.
  3. کودکان 12 تا 24 ماهه به 600 واحد بین المللی ویتامین د در روز نیاز دارند.
  4. بچه های سالم می خواهند که روزانه 600 تا 1000 واحد بین المللی مصرف کنند.

برخی از کودکان ممکن است به ویتامین دی بیشتری نیاز داشته باشند (به اهمیت ویتامین دی در کودکان توجه بیشتری داشته باشید!) ، مانند کسانی که:

  • مشکلات پزشکی خاصی دارند (به عنوان مثال، چاقی، بیماری سلیاک، فیبروز کیستیک، شکستگی های متعدد یا درد استخوان)
  • در حال بهبودی از جراحی استخوان (مانند جراحی فیوژن برای اسکولیوز)
  • داروهایی (مانند داروهای ضد تشنج) مصرف می کنند که راه استفاده بدن از ویتامین D را مسدود می کند

چگونه می توانم مطمئن شوم که فرزندم ویتامین دی کافی دریافت می کند؟

نوزادانی که شیر مادر می خورند: شیر مادر معمولاً تمام ویتامین D مورد نیاز کودک را تامین نمی کند و برای جبران کمبود ویتامین دی نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، بلافاصله پس از تولد به مکمل 400 واحد بین المللی ویتامین D در روز نیاز دارند.

نوزادانی که شیر خشک می خورند: برای نوزادانی که فقط شیر خشک دریافت می کنند: مکمل ویتامین دی لازم نیست. شیر خشک های مخصوص نوزادان با ویتامین D غنی شده است.

کودکانی که غذای جامد می خورند : برای کودکانی که شروع به خوردن غذاهای جامد کرده اند: مطمئن شوید که رژیم غذایی فرزندتان دارای غذاهای حاوی ویتامین D است.

 برخی از نمونه‌های غذاهای حاوی ویتامین دی عبارتند از: ماهی، تخم مرغف شیر غنی شده با ویتامین D، ماست، غلات. مکمل های ویتامین D راه دیگری برای کمک به کودکان برای دریافت ویتامین D کافی در هر روز است.

طبق مطالعات، کودکانی که با شیر مادر تغذیه می کنند ویتامین D کافی دریافت نمی کنند!


قطره ویتامین دی بدو تولد کامویت های هلث (Hihealth) به درمان کمبود ویتامین دی در نوزادان کمک میکند، همچنین قطره ی کامویت با دارا بودن 400 واحد فاقد اسانس و هرگونه مواد افزودنی میباشد.


اما توجه داشته باشید که دریافت دوز بالای ویتامین دی هم برای سلامتی هیچ فایده ای ندارد، میزان بیش از حد نرمال آن، باعث ایجاد علائمی مثل کاهش وزن، آریتمی قلبی و افزایش سطح کلسیم خون می گردد.

نور خورشید و ویتامین د

خوشبختانه، کودکان می توانند ویتامین د را از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت کنند، زیرا خورشید یک ماده شیمیایی موجود در پوست را به شکل فعال دی تبدیل می کند.

حتی اگر بچه ها از ضد آفتاب استفاده کنند (که باید استفاده کنند !)، بسیاری از آنها به اندازه کافی این ویتامین را دریافت خواهند کرد.

کودکان می توانند با خیال راحت ویتامین د را از طریق مکمل، حتی یک مولتی ویتامین دارای ویتامین دی، دریافت کنند. مکمل های ویتامین D به راحتی در دسترس و ارزان هستند.

آیا کودک من کمبود ویتامین دی دارد؟

اگر در آب و هوای ابری زندگی می‌کنید، زمستان‌های طولانی دارید و زیاد بیرون نمی روید، یا حتی اگر احساس می‌کنید رژیم غذایی فرزندتان کمبود ویتامین دی دارد، پیشنهاد می شود برای جبران کمبود ویتامین دی و تعین مقدار مصرفی ویتامین D کودکتان با پزشک اطفال خود مشورت کنید و هر شش ماه یکبار سطح ویتامین D را دوباره آزمایش کنید.


قطره ویتامین دی کودکان کامویت فورت های هلث (Hihealth) به درمان کمبود ویتامین دی در کودکان کمک میکند.

همچنین قطره ی کامویت فورت با دارا بودن 1000 واحد ویتامین دی و تامین ویتامین دی مورد نیاز روزانه به تقویت سیستم ایمنی کودک و رشد و شکل گیری و استحکام استخوان های کودکان کمک میکند.


چگونه می توانم به فرزندم کمک کنم ویتامین دی کافی دریافت کند؟

از آنجایی که ویتامین د بسیار مهم است، باید مطمئن شوید که فرزندتان به اندازه کافی دریافت می کند و یا با جبران کمبود ویتامین دی این مشکل را برطرف کند. دادن روزانه یک مکمل یا مولتی ویتامین حاوی ویتامین D به کودک، ساده ترین راه برای انجام این کار است.

آیا میدانستید؟

برای کودکان بزرگتر از 12 ماه، شیر کامل گاو منبع عالی ویتامین D است.

بیشتر شیر گاوی که در فروشگاه ها فروخته می شود با ویتامین D غنی شده است. برای نوزادان کمتر از 12 ماه، شیر گاو توصیه نمی شود زیرا ممکن است نوزاد شما را در معرض خطر خونریزی روده قرار دهد.

همچنین دارای پروتئین و مواد معدنی بسیار زیادی است که کلیه‌های کودک شما به راحتی نمی‌توانند آن‌ها را کنترل کند و مقدار مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز کودک شما را ندارد.

برای شروع سلامتی 5 ستاره لازمه!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

در صورت تمایل می‌توانید مطلب بالا را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین مقالات